SeAMK Innovaatioviikolla asiakas- ja käyttäjälähtöisyys keskiössä | SeAMK.fi

SeAMK Innovaatioviikolla asiakas- ja käyttäjälähtöisyys keskiössä

kategoria: Hakijalle
Oeptustilanne luokassa
Innovaatioviikon opiskelijaryhmät saivat toimeksiantonsa maanantaiaamuna. Toimeksiantajaorganisaatioille valmiit työt esitellään perjantaina. Arkistokuva.

SeAMK Innovaatioviikolla Seinäjoen ammattikorkeakoulun ensimmäisen vuoden opiskelijat ratkovat viiden päivän ajan yritysten ja organisaatioiden antamia haasteita. Viikko käynnistyy maanantaina 11.3. ja päättyy perjantaina 15.3. Mukana Innovaatioviikolla on kaikkiaan 12 toimeksiantajaa: Prima Power, Into Seinäjoki, MSK / Juncar, Atria Suomi, Suomen Terveystalo, Arjessa, I-Mediat, Myynninmaailma, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, Härmän Liikenne ja Pohjanmaan Liikunta ja urheilu ry sekä Seinäjoen kaupunki.

Innovaatioviikon toimeksiantojen parissa työskentelee yli 700 opiskelijaa pääasiassa Framin kampuksen alueella, mutta Innovaatioviikko näkyy myös mm. Rytmikorjaamon tiloissa. Opiskelijat etsivät ratkaisuja annettuhan haasteisiin monialaisissa tiimeissä, ja heidän työskentelyään ohjaavat SeAMKin henkilökunnan jäsenistä valitut valmentajat. Opiskelijat myös jalkautuvat haastattelemaan yritysten toimeksiantoihin liittyviä mahdollisia asiakkaita, joten asukkaat ja vierailijat Seinäjoella voivat kohdata heitä eri puolella kaupunkia tiistaina 12.3. ja torstaina 14.3.

SeAMK Innovaatioviikko on osa ensimmäisen vuoden opintoja, ja sen yhtenä tavoitteena on soveltaa Design Thinking-menetelmää käytännössä. Menetelmän avulla voidaan ratkoa haastavia ongelmia työskennellen kuin muotoilija: luovasti, visuaalisesti ja asiakaslähtöisesti. Lisäksi monialaisuus on tärkeä taito, jota jokainen opiskelija tulee tarvitsemaan työelämässä.  Tämän vuoksi SeAMK Innovaatioviikko antaa opiskelijoille tilaisuuden tutustua ja työskennellä tiimeissään eri alojen opiskelijoiden kanssa.

SeAMK Innovaatioviikko päättyy perjantaina 15.3, jolloin opiskelijatiimit esittävät tuloksiaan toimeksiantajille.